Czyszczenie silniczka krokowego

hyundai coupe GK 2.0

Prosty zabieg aby poprawić kulturę pracy silnika (brak problemu z samoczynnym dodawaniem gazu, łatwiejsze ruszanie, samochód się nie dławi, szybciej schodzi z obrotów itp.) Przed przystąpieniem do pracy należy kupić uszczelkę silniczka krokowego i oring o średnicy wewnętrznej 30-31mm i grubości 2mm.  Uszczelkę można dostać w ASO za jakieś 7zł lub kupic w motoryzacyjnym arkusz pod uszczelki do kolektorów ssących i wyciąć pod wymiar. Oringi natomiast, można nabyć na  stronie http://www.oringi.sklep.pl/sklep/index.php/

Silniczek krokowy znajduje się na kolektorze dolotowym zaraz za przepustnicą (zdjęcie pierwsze).
Najpierw odpinamy wtyczkę, która nie ma zwykłego zatrzasku tylko ma specjalną zawleczkę, aby można było ją zgubić. Jeszcze od dołu, aby trudniej było wyjąć… Więc najpierw podważamy i ściągamy zawleczka płaskim śrubokrętem (zdjęcie drugie).

Po odkręceniu śrub jest tam jeszcze uszczelka. Możliwe, że będzie dobra i można ją użyć drugi raz. Ale sugeruję wymianę, jak już robić to porządnie. (w moim przypadku była krucha i rozpadła się na kawałki)

Teraz silniczek krokowy musimy podzielić na 2 części. Trzeba wykręcić jedną połówkę, ale aby to zrobić trzeba też wyjąć zawleczkę (w tym przypadku mały bolec) można płaskim małym wejść w nacięcie i wykręcić go (zdjęcie czwarte i piąte).

Na połączeniu tych 2 części jest oring 31×2, który w moim przypadku też był stary i należy go wymienić (zdjęcie szóste).

Do czyszczenia używamy benzyny ekstrakcyjnej, nafty lub najlepiej specjalny środek do czyszczenia silniczków krokowych, który pod ciśnieniem można tam wstrzyknąć. Przyda nam się pędzelek i pojemnik (zdjęcie siódme)

(zdjęcie ósme) nie sugerować się proszę ilością oringów, ja zamówiłem sobie więcej) My potrzebujemy tylko jeden 30-31×2 najlepiej silikonowy, który wytrzyma duże temperatury.

Składamy wszystko do kupy i analogicznie montujemy na samochód. Można odpiąć na dłużej minus w akumulatorze, aby komputer zresetował sobie mapę (dawki paliwa i powietrza), położenie przepustnicy i może coś tam jeszcze. Różnica w pracy silnika powinna być odczuwalna od razu. Powodzenia!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *