Wymiana tarcz zegarów Hyundai Coupe GK
Propozycja prostej modyfikacji dla osób, które mają tarcze w MPH i chcą zmienić je na europejskie KM/H, lub chcą mieć tarcze inne niż wszyscy 🙂
Stopień trudności: 2/5
Czas wymagany do przeróbki: ok. 20-25min
Tarcze zamówimy m.in na MOMAN, koszt tarcz zamienianych na oryginalne to około 150zł, koszt tarcz indiglo (indywidualne podświetlenie- dużo więcej pracy przy zmianie) to minimum 200zł. Dziś założymy zamienniki oryginalnych tarcz.
Zabawę rozpoczynamy od opuszczenia kierownicy na regulacji do dołu, zapamiętania pozycji wskaźnika stanu paliwa i temperatury silnika (WAŻNE!) i demontażu czarnego plastiku dookoła zegarów – trzyma się na dwie śruby na śrubokręt krzyżak od góry. Po odkręceniu śrub plastik ciągniemy mocno do siebie – trzyma solidnie na zaczepach. (zdjęcie pierwsze).
Czas na odkręcenie licznika od kokpitu – w tym celu odkręcamy 4 śruby – 2 na każdym boku. (zdjęcie drugie).
Po odkręceniu śrub odpinamy dwie kostki po bokach i możemy wyciągnąć licznik. (zdjęcie trzecie).
Teraz po kolei rozbieramy nasze zegary. Teraz już wszystko trzyma się na zaczepach – najpierw zdejmujemy przeźroczystą obudowę, następna do zdjęcia jest czarna osłona naszych tarcz. (zdjęcie czwarte i piąte).
Nastał czas na dokładną i delikatną robotę, zdejmujemy wskazówki. W tym celu przekręcamy je w prawo lub lewo jednocześnie ciągnąc do góry. Po zdjęciu wskazówek, ściągamy wszystkie tarcze (3szt). Tarcza od komputera i wskaźnika temp/paliwa będzie lekko przyklejona – odklejamy. Następnie zakładamy nowe tarcze. (zdjęcie szóste).
Po założeniu tarcz, wkładamy ponownie wskazówki. Od prędkościomierza i obrotomierza wkładamy na wskazanie 0, dociskając mocno i obracając tak, by opór czuć w tym momencie, gdybyśmy chcieli ją cofnąć poniżej zera. Wskazówki temp cieczy i paliwa wkładamy na środek, dociskamy, (mają wyżłobienia), i przekręcamy w lewo do poprzedniego stanu spoczynku (przed kreski C/E). Po ustawieniu mamy czuć opór między poza skalą min. a max. Teraz wpinamy wtyczki (nic nie składamy!), odpalamy auto i sprawdzamy, czy wskazówki pokazują prawidłowo – są na zero , temp jak przed rozebraniem (jeśli silnik był ciepły mógł trochę ostygnąć!), i wskaźnik paliwa tak jak przed rozebraniem – jeśli nie, korygujemy wskazówki. (zdjęcie siódme)
Sprawdzamy, czy wskazówki są dobrze dociśnięte i składamy całość – czarną nakładkę, później przeźroczystą obudowę, przykręcamy licznik do kokpitu i zakładamy plastik dookoła zegarów. (zdjęcie ósme)
Jeśli ktoś ma licznik z anglika lub USA, to po zmianie tarcz nadal mamy komputerek w milach, a nie w kilometrach. Zmiana softu w wyświetlaczu z mil na km jest możliwa, potrzebny do tego będzie drugi licznik z europejczyka (by zgrać soft), i ogarnięty elektryk z odpowiednim komputerem diagnostycznym.