Zaczynamy od zamówienia odpowiedniego filtra. Do wersji 2.0 z 2003 dostaniecie oryginał w Intercars za 67 zl (w ASO ok. 150 zl). V6 ma na pewno inny.
1. Demontujemy siedzisko kanapy. Trzyma się na 2óch śrubach w tylnej części i na 2óch uchwytach w przedniej części. Trzeba będzie pochylić oparcia, żeby były widoczne.
2. Bierzemy stara kartę VISA (ewentualnie Maestro) i podcinamy klej (podobny jak w lampach) wokół metalowej przykrywki pompy:
3. Odpinamy złącze elektryczne pompy, przewodów paliwowych jeszcze nie ruszamy
4. Odpalamy silnik, ma pochodzić parę sek. aż zgaśnie. Dziki temu przy odpięciu przewodów nie będzie takiej powodzi z benzyny
5. Odpinamy (-) od akumulatora.
6. Odpinamy przewody paliwowe. Jeden jest na metalowej obejmie, a drugi na szybkozłączce. Przyda się wsparcie ręcznika, bo trochę możne polecieć.
7. Pompa jest dokręcona dużym plastikowym pierścieniem.
Należy do wytłoczek w pierścieniu przyłożyć drewniany trzonek i uderzać w niego młotkiem, zęby zrobić pierwszy obrót. Wywołanie iskry nie byłoby tu wskazane Ewentualnie można przewody paliwowe odpiąć w drugiej kolejności, ale mogą zawadzać przy odkręcaniu.
Miedzy pompą, a bakiem mamy znacznik położenia pompy. Jeśli nie, to zaznaczmy markerem. Pompa się obraca dookoła własnej osi, wiec chodzi o kierunek.
8. Unosimy pompę w górę, ale kiedy wyjdzie ok. 10 cm trzeba będzie ją pochylić w stronę tylnej części auta, ponieważ na dole jest przymocowany pływak, który możemy niechcący wygiąć. Tutaj znów możne polecieć trochę benzyny (z samej pompy).
9. Bierzemy pompę na jakiś stolik.. Demontujemy jej górna cześć poprzez wciśniecie trzech zatrzasków i pociągniecie w gore:
Odpinamy czarne złącze i odkładamy górna cześć na bok
10. Odpinamy duży metalowy uchwyt:
Wyjmujemy element
11. Odpinamy złącze zasilania pompy (żółto-czarny kabelek).
12. Wyjmujemy właściwy filtr paliwa. Zaczepiony jest na 2 plastikowych zatrzaskach:
13. Teraz mamy pompę bez filtra:
14. Demontujemy taki plastikowy grzybek wraz z 2 uszczelkami i jednym małym plastikowym pierścieniem, ponieważ w nowym filtrze raczej tego nie będzie:
15. Na koniec ciekawa konstrukcja czujnika poziomu paliwa:
Montaż w odwrotnej kolejności, jest dużo szybszy niż demontaż. Aha, nie zróbcie tego błędu i nie tankujcie dzień wcześniej do pełna.
Instrukcja dzięki uprzejmości „badmoon” z forum.hyundaicoupe.pl
Może warto byłoby napisać, że instrukcja jest autorstwa badmoona z forum.hyundaicoupe.pl?
Tak tylko mówię.
badmoon 😉
zrobione 🙂